Dag 3 – Min favorit årstid och varför.

Ja, kan inte riktigt bestämma mig faktiskt. Just nu känns det ganska säkert att det inte är vintern iallafall, och det med tanke på hur äckligt less jag är på den här vintern med all kyla och snö! Samtidigt så kan jag tycka att det är väldigt mysigt med vintern ibland. Tänk bara på då man är i fjällen eller är ute en hel dag, när det bara är några få minusgrader, strålande sol och allting. Då är det faktiskt riktigt bra. Och det är mysigt med kalla snöiga dagar också, så länge man inte behöver gå ut, då man bara kan ligga inne och titta på filmer, dricka varmchoklad och bara mysa på. Så ja, jag vet inte, vintern är både bra och dålig.

Våren tycker jag om för då känner man att sommaren är på gång. Det börjar bli ljust ute igen och man slipper gå i massa tjocka vinterkläder. Man känner sig piggare och gladare och det är ju faktiskt lite av kärlekens årstid, inte sant? Jag gillar att man på våren börjar äta glass ute på stan, det är så mysigt, man kan börja sitta ute på kvällarna och allt.

Sommaren då, hur underbart som helst! Speciellt nu när man fortfarande går i skolan, är ledig och bara mår hur bra som helst. Man kan göra vad man vill på dagarna, sola, bada och bara må. Det blir långa nätter med massa äventyr och levet bara leker. Resa iväg ibland också, ja allt gör man ju på sommaren. Åh, vad jag längtar!

Till och med hösten är mysig på sitt sätt. Man kan börja gå i mysiga tjocka halsdukar, tända ljus på kvällarna och ha mysiga dagar när det regnar..

Ja, jag har någonting jag tycker om med alla årstider, men mest av allt tycker jag nog om sommaren inser jag nu när jag skriver, för herregud vad jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0