Home

Fick komma hem från sjukhuset igår, och operationen verkar ha gått som den ska. Har dock väldigt ont och käkar smärtstillande hela dagarna, vilket resulterar i att jag mestadels bara är trött och illamående. Dom valde även att inte gipsa benet, för dom har satt i en så pass stor platta och så många skruvar att det är stabilt ändå, och det är så viktigt att jag får upp rörligheten istället. Dock gör det lite mer ont utan gips, men läkningen lär gå snabbare om jag har mer rörlighet istället.

Nu är det iallafall sagt att jag inte får stödja minsta lilla på benet på 6 veckor. Just nu sitter jag i rullstol för det blir för stort tryck i benet när det hänger neråt, som det gör när jag hoppar på kryckor. Nu kan jag istället ha benet i högläge nästan hela tiden, och med det minska smärtan litegrann. Jag hoppas dock på att det ger med sig så jag kan ha kryckorna hela tiden, för det här är så klumpigt och känns mest skämmigt.

Jag har jätte mycket skolarbete att göra, men kan inte fokusera nånting utan att hålla på att somna, så jag har inte fått nånting gjort. Jag hoppas på att jag är lite piggare i helgen så jag kan plugga lite då iallafall.

Nu ska jag lägga mig i soffan och vila, som vanligt. Försöker se positivt på allt nu även om det är rätt jobbigt och jag är ganska nere mest hela tiden, men det blir bättre och bättre iallafall, och det är huvudsaken.


Kommentarer
Postat av: Angen

Be morsan fixa ut en permo =)

2012-05-08 @ 15:50:40
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0